Als uw kind voor het eerst naar school gaat, is dat even wennen. We besteden veel aandacht aan het wennen in deze periode. Het is belangrijk dat de kinderen het dagritme leren kennen: wanneer doen we wat? Ze leren vooral door te spelen. Dit doen ze in verschillende hoeken, zoals de huishoek, de themahoek en de bouwhoek. Ook letten we goed op de sociaal-emotionele ontwikkeling en de zelfstandigheid van uw kind. Daarnaast stimuleren we de interesse voor taal en rekenen.
In groep 2 gaat de ontwikkeling door die in groep 1 is begonnen. Uw kind wordt spelenderwijs voorbereid op het leren lezen, schrijven en rekenen in groep 3. Ze leren samenwerken en ook om zelfstandig te werken en te spelen. Dit alles leren ze vooral door te spelen.
Wij gebruiken de methode Onderbouwd. Hiermee helpen we kinderen met hun taal, rekenen en motoriek. We werken met handpoppen, zoals Arie de Letterkanarie en Sjoerd de Cijferwoerd. Arie leert de kinderen op een leuke manier de letters kennen, en Sjoerd doet dat met leuke telspelletjes. De kinderen vinden deze poppen geweldig en leren er veel van.
Bij motoriek letten we op de fijne en grove motoriek. Grove motoriek gaat over dingen zoals springen en balanceren, terwijl fijne motoriek gaat over bouwen, vouwen, tekenen en verven.
Voor sociale vaardigheden ontwikkelen we zelfstandigheid, voor jezelf opkomen, keuzes maken, doelen stellen, eerst doen wat je afgesproken hebt en dan een andere keuze maken. Dit oefenen de kinderen de hele dag in hun spel en tijdens de kringmomenten. Wij gebruiken hiervoor de Kanjertraining en de methode The Leader In Me om dit te ondersteunen.
Hoewel Stichting Poolsterscholen bij de totstandkoming van de content op deze internetsite de grootst mogelijke zorgvuldigheid betracht, bestaat altijd de mogelijkheid dat bepaalde informatie niet klopt of na verloop van tijd verouderd of niet meer juist is. Stichting Poolsterscholen is dan ook niet aansprakelijk voor de gevolgen van activiteiten die worden ondernomen op basis van deze internetsite.